3 Haziran 2010 Perşembe

Celtics & Lakers


Her şey İlkokul üçüncü sınıfı bitirip dördüncü sınıfa geçtiğim senenin yaz tatilinde babamın beni bir yaz okuluna götürmesiyle başladı. Bana dört seçenek verdiklerini hatırlıyorum. Birincisi yüzme idi. Yüzmeyi birkaç sene önce öğrenmek maksatlı olarak başka bir yaz okulunda gitmiştim. Değişiklik gerekiyordu. Tenisi sundular ikinci olarak o zaman için pek kafamda olan bir spor dallı değildi. Üçüncüsü ise mini futboldu. Mini sözü beni soğutmaya yetti en baştan. En son olarak basketbol seçeneğini sundular. İşte bütün yazımı geçireceğim spor basketboldu.
Tüm yazımı basketbol sahasında geçirdim. Hocalarımdan çok şeyler öğrendim ve kalbime basketbol aşkı düşmüş oldu. Zamanın en büyük Türk oyuncusu Efe Aydandı. Kariyerinin son zamanlarıydı. Gazetelerde ek olarak verilen basketbol eklerinde gençlere tavsiyeler veriyordu. Bizi etkileyen iki isim daha vardı. Larry Bird & Earvin Johnson. Dünya ile birlikte biz ufaklıklarda ikisinden birini seçiyorduk. Show Time’ın bel kemiği Earvin Johnson nam-ı diğer Magic Johnson benim idolümdü. Magicle birlikte tabii ki Los Angeles Lakers’ ı tutmaya başladım.
Magic Johnson’ın liderliğin Show Time ekibi göze hoş gelen basketbollarıyla seyri zevkini doruğa çıkarmışlardı. Larry Bird’ ün Boston’u ise oyunu savunmaya dayalı olarak kabul eden ve karşısındaki showmenleri durdura bilmek için akla gelebilecek tüm yolları deneyen bir takımdı. Bir çocuk olarak göze hoş gelen oyunlarıyla Lakers benim takımımdı. Boston’u tutan kişi sayısı da azımsanmayacak sayıdaydı.
Seksenli yılların genelinde bu iki takımın ve iki oyuncunun hegemonyasıyla geçmişti. İki Ezeli rakip 1980 – 1989 arasındaki 10 şampiyonluğun 8 ini paylaştılar. Los Angeles Lakers oynadığı 8 final serisinin 5’ini kazanarak bir adım öne geçmişti. Boston Celtics ise 5 final serisinden 3’ ünü kazanmıştı. Kendi aralarında oynadıkları 3 final serisinde ise 2 şampiyonlukla Lakes’ın üstünlüğü bulunmaktadır. Benim ilgi duyduğum sıralarda ise rekabetin uzun yıllar rafa kalkacağı yılların başıydı. Bu sessizlik döneminde iki takımda fazla etki gösterememiş ve Lakers sadece 1 kere finallere yükselmiş ve Chicago Bulls hanedanlığının ilk şampiyonluğu ile sonuçlanan seride kaybetmiştir. Sene 2000 olduğunda ilk uyanan dev yine Lakers olmuş, üst üste üç şampiyonluk yaşamıştır. Boston’un uyanışı da 2007–2008 sezonun da tekrar bir Lakers finaliyle olmuş ve 4–0 biten bir serinin arkasından Boston mutlu sona ermiştir.
Bu akşam başlayacak olan karşılaşmayla birlikte bir sezon aradan sonra tekrar bu iki takım karışılacak. Biz sporseverlere güzel bir basketbol şöleni sunacaklarına inanıyorum. İki ezeli rakibin geçmiş final istatistiklerini ve maç programı ile yazıma son vererek güzel bir final serisi seyretmeyi diliyorum herkese.

Geçmişteki Final Eşleşmeleri

1959 Minneapolis Lakers 0–4 Boston Celtics
1962 Los Angeles Lakers 3–4 Boston Celtics
1963 Los Angeles Lakers 2–4 Boston Celtics
1965 Los Angeles Lakers 1–4 Boston Celtics
1966 Los Angeles Lakers 3–4 Boston Celtics
1968 Los Angeles Lakers 2–4 Boston Celtics
1969 Los Angeles Lakers 3–4 Boston Celtics
1984 Los Angeles Lakers 3–4 Boston Celtics
1985 Los Angeles Lakers 4–2 Boston Celtics
1987 Los Angeles Lakers 4–2 Boston Celtics
2008 Los Angeles Lakers 2–4 Boston Celtics

2010 Final Serisi Programı

04.06.2010 04.00 Los Angeles Lakers - Boston Celtics
07.06.2010 03.00 Los Angeles Lakers - Boston Celtics
09.06.2010 04.00 Boston Celtics - Los Angeles Lakers

11.06.2010 04.00 Boston Celtics - Los Angeles Lakers

14.06.2010 03.00 Boston Celtics - Los Angeles Lakers (Gerekirse)
16.06.2010 04.00 Los Angeles Lakers - Boston Celtics (Gerekirse)
18.06.2010 04.00 Los Angeles Lakers - Boston Celtics (Gerekirse)

1 yorum:

  1. Genelde siyah basketçilerin başarısını görmeye alıştığım için, beyaz bir adamın bir takımı sırtlaması hala hatırladığım ilginç bir ayrıntıdır. Çok hırslı (diye hazırlıyorum) bir adamdı Bird.

    YanıtlaSil